Nybegynnerkurs i karate!

Karate er en fantastisk idrett som trener hele kroppen. Du blir mykere og får bedre balanse. Det er en sosial idrett også for mosjonister.

Os Karateklubb har mange instruktører med over 30 års erfaring, og et tosifret antall Norgesmestre.

Vi arrangerer treningsleirer og har egne arrangement for voksne, barn og ungdom. Du trenger ikke være i god form for å delta på grunnkursene.

Vi har disse kursene fra 21. august :

1. Barnekarate

Karatejenter

Det er mulig å delta på konkurranser fra 8 år. Det er trygt og spennende!

Fra 8 år til 12 år.
En trygg trening der barna lærer seg grunnleggende karateteknikker. Vi leker, har fysisk trening og noe tøying. Beltegarderinger til jul og sommer.

Mandager kl. 18-19 og/eller onsdager kl. 18-19 i gymsalen på Os Ungdomsskule.

2. Familiekarate

Fra 4 år, men det er også mange barn/ungdom over 12 år.
Hvis barna er yngre enn 8 år må de trene sammen med foresatte.

Familiekarate er en spennende treningsform der foreldre, eldre søsken og besteforeldre kan trene sammen med barne i stedet for å sitte og se på. En treningsform med mye lek.
Torsdager 18-19 i Søre Øyane Barneskule.

3.Voksenkarate og ungdomskarate

Karate er en av de få idrettene der du blir stadig bedre også etter fylte 50 år. Det er en trygg treningsform der høyre og venstre side, armer og ben blir trent like mye.

Mandager og/eller onsdager kl. 19-20:30 i Os ungdomsskule. Etter grunnkurset er det treninger også torsdager og søndager på Lunde, med blant annet konkurransetrening for dem som har lyst til det.

4. Kinesiske helseøvelser (Qigong og Taiji)

Qigong og Taiji er avstressende kinesiske helseøvelser som utføres rolig. Målet er å få mer energi i hverdagen og å bli mindre stresset. Øvelsene passer også godt for mennesker med smerter og skader. Se www.taichikurs.no for mer info. Torsdager 20:30-22 i Søre Øyane Barneskule.

5. Krav Maga Militært selvforsvar

Os Karateklubb arrangerer innimellom rene selvforsvarskurs. Blant disse er Israelsk Militært Selvforsvar – Krav Maga. Det er 16 års aldersgrense på våre Krav Maga-kurs.

Comments are closed.